måndag 24 september 2012

Alla ettor och tvåor har nu en egen dator.

Sedan en månad tillbaka har nu alla ettor och tvåor i Kalmarsunds gymnasieförbund en egen Macbook air.

Jag har börjat med att skapa en facebook grupp för varje klass. Där kommer jag att skriva in meddelanden som hela klassen skall ha och den skall också vara till för frågor. De personliga meddelandena vill jag helst ha via sposten.

För att de skall kunna göra en hälsoundersökning om livstil bland ungdomar och skriva en gemensam rapport har jag introducerat Google drive dokument.

När de hittar hemsidor de vill spara har jag lärt dem att använda Diigo. Tycker den är bäst för den är så lätt att lägga in i och få struktur. Den går också att utveckla med "social bookmarking" och olika bokmärkesgrupper.

Tänkte också introducera iTools för att få en större sökyta för eleverna.

Dan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar